На допомогу правознавцям

    Завдання різного рівня з основ правознавства
                                    для контролю знань учнів 9 класу

I рівень. (по 1 балу за відповідь)
1. Людина вважається правоздатною:
    а) з 16 років
    б) з 14 років
    в) з 18 років
    г) з моменту народження.
2. Норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях – це…
    а) правила
    б) мораль
    в) звичаї
    г) традиції
3. Конвенцію прав дитини було прийнято:
    а) 02.09.1945
    б) 10.12.1948
    в) 20.11.1959
    г) 20.11.1989
4. Хто був автором першої Конституції України:
    а) Іван Мазепа
    б) Михайло Грушевський
    в) Григорій Сковорода
    г) Пилип Орлик
5. Оберіть галузі права, які існують:
    а) кримінальне
    б) цивільне
    в) диспозитивне
    г) земельне
6. Правила поведінки, встановлені державою це:
    а) норми моралі
    б) корпоративні норми
    в) норми права
    г) соціальні норми
7. Зі скількох років особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності:
    а) з 14 років
    б) з 15 років
    в) з 16 років
    г) з 18 років
8. Які із зазначених осіб є спадкоємцями за законом
II-ї черги:
    а) діти
    б) брати, сестри померлого
    в) батьки померлого
    г) утриманці
9. Що означає слово «Конституція» в перекладі з латини:
    а) устрій
    б) угода
    в) договір
    г) створення
10. Ким приймається закон про кримінальну відповідальність:
    а) Кабінетом Міністрів України
    б) Міністерство внутрішніх справ України
    в) Верховною Радою України
.

II рівень:
Дайте визначення понять (по 2 бали за кожну вірну відповідь):
11. Юридична відповідальність – це …
12. Усиновлення – це…
13. Правочин – це…

14. Встановити відповідність між видами прав людини і правами (4 бали):
1) Право на свободу думки, совісті, релігії;             А. – політичні;
2) Право брати участь в управлінні державою;        Б. – економічні;
3) Право на працю;                                                      В. – культурні;
4) Право на освіту.                                                       Г. – особисті;
                                                                                       Д. – соціальні.

15. Встановити відповідність між галуззю права та відносинами які вона регулює:
1) Конституційна;                     а) визначає види суспільно небезпечних діянь і
2) Трудова;                                    покарань до осіб, що їх скоїли;
3) Кримінальна;                        б) закріплює основи державного і суспільного ладу;
4) Цивільно-правова.                в) регулює особисті немайнові і майнові відносини;
                                                    г) регулює відносини між працівником і                         
                                                        відновником.


Доповнити речення (по 4 бали):
16. Право – це система ……. і ……. правил поведінки, які встановлюються, змінюються або припиняються державою.
17. Закон – це ….... акт, прийнятий в установленому порядку уповноваженим ……. держави.

III рівень.
18. Дати юридичну оцінку діям: «Комаров, погрожуючи вогнепальною зброєю, намагався відібрати у Петрова сумку, гроші, годинник. Петров під час захисту від нападу Комарова, заподіяв йому тілесні ушкодження». (15 балів)

19. Підставити числові значення (15 балів): (А+Б):В=Г-Д         
А – вік, з якого громадянин може стати народним депутатом України.
Б – вік, з якого громадянин можуть приймати участь у референдумах.
В – кількість виборчих систем.
Г – мінімальна кількість областей України, де треба зібрати підписи, щодо скликання референдуму за народною ініціативою.
Д – кількість громадян (млн.), за вимогою яких можна скликати референдум за народною ініціативою.

20. Задача. (15 балів)
«15-річний Сергій під час літніх канікул влаштувався тимчасово працювати. Отримавши за місяць своє праці заробіток, він придбав у свого друга 16-річного Сашка, папугу, уклавши письмову угоду. Мати Сергія, довідавшись про синову покупку, почала вимагати від матері Сашка забрати папугу назад і повернути її синові гроші, пояснюючи це тим, що вона незгодна з угодою, що уклав її неповнолітній син. Мати Сашка відмовилась, бо дала згоду на продаж папуги. Мати Сергія звернулась до суду.» Яке рішення повинен прийняти суд?










                           Відповіді до завдань різного рівня з основ правознавства
                                                      для контролю знань учнів 9 класу


I рівень.
1. г);
2. а);
3. г);
4. г);
5. а) б) г);
6. в);
7. в);
8. б);
9. а);
10. в).

II рівень.
11. Юридична відповідальність – це встановлений законодавством і забезпечений державою юридичний обов’язок правопорушника бути позбавленим йому належних певних благ і цінностей.

12. Усиновлення – це прийняття усиновлювачем у свою сім’ю особи на правах дочки чи сина, що здійснене на підставі рішення суду.

13. Правочин – це дія особи, спрямована на набуття, зміну, або припинення цивільних прав та обов’язків.

14. 1-Г; 2-А; 3-Б; 4-Д.

15. 1-б); 2-г); 3-а); 4-в).

16. …загальнообов’язкових … формально визначених.
17. … нормативно-правовий ... органом.

III рівень.
18. Дії Комарова є злочином проти власності. Комаров – фізична осудна особа віку кримінальної відповідальності. Здійснив протиправні дії, що мали суспільно-небезпечні наслідки. Це є підставою притягнення Комарова до кримінальної відповідальності. Дії потерпілого Петрова можна охарактеризувати як необхідна оборона.

19. (21+18):3=16-3.

20. Згідно із цивільним кодексом неповнолітні мають право укладати угоди за згодою батьків. Мати Сашка дала згоду, Сергія – ні. Але згідно цивільного кодексу 15-річний Сергій має право самостійно розпоряджатися своїм заробітком. Отже суд визнає угоду правомірною.


Комментариев нет:

Отправить комментарий